Training Een 10 voor Correspondentie

steengoede e-mails schrijven

training en coaching

Vind jij e-mails en brieven schrijven soms lastig? Of denk je dat de mails en brieven die jij schrijft voor verbetering vatbaar zijn, bijvoorbeeld in opbouw, toon of stijl? 

De training Een 10 voor Correspondentie neemt al jouw onzekerheden weg. Je leert een scala aan eenvoudige en direct toepasbare technieken, waarmee je zakelijke correspondentie onmiddellijk sterk zal verbeteren. De dag livetraining wordt gevolgd door een coachingstraject, met persoonlijke feedback op jouw eigen teksten.

Direct inschrijven

Ja! Ik doe mee en haal een 10 voor correspondentie! ðŸ˜€

Dit inschrijvingsformulier is gevoelig. Je weet pas zeker dat je goed ingeschreven bent, als je op de bevestigingspagina komt.


Kleine groepen, veel aandacht

Analyse van jouw eigen teksten

Individuele schrijftips om direct toe te passen

Handige map als blijvend naslagwerk

Heel veel oefenen, heel veel effect        

Cursuscertificaat en coaching na afloop

In deze workshop leer je hoe je vlot en met zelfvertrouwen e-mails en brieven schrijft: modern, klantgericht, duidelijk, goed opgebouwd en met de juiste toon. In de uitgebreide cursusmap vind je naast theorie, oefeningen en cases ook goede voorbeeldteksten en kant-en-klaar bruikbare openingszinnen en slotzinnen.

Graag ontvangen we voorafgaand jouw eigen teksten, zodat we die kunnen analyseren en je direct toepasbare tips kunnen geven.
Na afloop van de training volgt een coachingstraject, waarin je persoonlijke feedback krijgt op na de training geschreven teksten. Zo zet je helemaal de puntjes op de i!

Hoofdstukken correspondentiecursus:

  • huisstijl en vormgeving
  • de indeling van je tekst: aanhef, adressering, slotformule, enz.
  • het doel van de e-mail/brief
  • een heldere opbouw van de tekst
  • een efficiënt schrijfproces
  • het vinden van de juiste toon
  • positief schrijven
  • schrijfstijl: leesbaarheid, stijlfouten, vermijden van clichés
  • klantgerichte begin- en eindzinnen
  • aantrekkelijk en klantgericht formuleren
  • correspondentie via brief of e-mail: wat zijn de verschillen?
  • verschillende typen e-mails en brieven
  • handige tips voor een goede e-mail
  • jouw eigen teksten langs de lat: wat kan er beter?
  • de 10 gouden regels voor e-mails en brieven

Na de training krijg je coaching
Na de live trainingsdag ga je aan de slag met jouw nieuw verworven schrijfskills. Als jij eraan toe bent, geef je een seintje en dan krijg je schrijfcoaching. Samen met de schrijftrainer bekijk je jouw nieuw geschreven teksten. Je krijgt persoonlijke feedback en tips om nóg beter te worden. Samen zetten jullie helemaal de puntjes op de i! 

Sandy dos Reis

ZZP'er

Een boost voor mijn zelfvertrouwen

"Zeer tevreden over de cursus. Een boost voor mijn zelfvertrouwen. Ik kan het iedereen aanraden. Omzeilen van woorden is in het vervolg niet meer nodig. Corresponderen zal alleen maar leuker worden."

Cursustijden

1 dag, van 9.30 tot 16.30 uur

Aantal deelnemers

minimaal 4, maximaal 12

Kosten training + coaching

999 euro, btw-vrij en inclusief alles

Inclusief

naslagwerk, certificaat, coaching en nazorg
incompanytraining-zakelijke-correspondentie
schrijftraining op maat
Wat heb ik veel geleerd tijdens de cursus. Op een speelse, maar zeer professionele manier werden we door het proces van klachtenbreven schrijven meegenomen. Ik ben een stuk wijzer geworden! 
Karen Rood, Adventure Specialists

Ja! Ik doe mee en haal een 10 voor correspondentie! ðŸ˜€

Dit inschrijvingsformulier is gevoelig. Je weet pas zeker dat je goed ingeschreven bent, als je op de bevestigingspagina komt.


Eerst offerte?

Heb je eerst een offerte nodig? Wij maken die graag voor je.